lördag 21 oktober 2023

Läsa innantill Ordet

 JESUS = bibelordets Ande och liv  ..Vad gör bibelordet när jag läser bibelordet ..det växer i mig  ..jag vet inte hur  mark 4:3 14  27 

olika andliga lagar i bibelordet you tubare förklarat för mig 

Bibelordet är en hammare ..fungerar som en hammare fortsätt slå  ..det spricker så småningom = översatt i bibelord betyder repetera bibelordet så ofta att andligt motstånd viker sig försvinner  ..det kallas att hålla fast  i Jesus orden i mina tankar  så som en hund håller fast i ett köttben så ska jag hålla fast  bibelordet i mina tankar 24 / 7   ..och då kom jag på det är lättast hålla fast bibelorden om jag lär mig bibelorden utantill nu om anfall kommer  negativa nedbrytande  tankar kommer då enkelt plocka  fram bibelord  

så jag ska hålla fast i bibelordet i mina tankar  ..då växer bibelordet i mina tankar  då växer bibelordet som är Jesus Ande och Jesus Liv ex 

ps 118:27 leva inte dö och förkunna Herren Jesus Kristus gärningar eller joh 15:7-12 eller mark 11 :22-26

växer i mig ..jag vet ej hur mark 4:27 

som en hammare krossar klippor 

som ett vapen domfälld  jesaja 54 :17 

ordet utför jesaja 55:8-11

bön väck mitt öra jesaja 50:4 

mitt ord svärd hebr 4:12 

fridens tankar jeremia 29:10-11 

så jag låter nu bibelorden förklara sig själv i en lång kedja jag gjort  och vissa lärt utantill och tänker tyst dessa bibelord innan jag vaknar och tar itu med sms  epost eller slå på datorn 

dessa bibelord påminner mig vad Jesus är gör gjort det är löjligt enkelt efter ett tag lära sig denna teknik ..bara läsa innantill dagligen för påminna sig Ordet 

joh 15:7-12 

1 joh 5 :14 

1 joh 2 övervinna DOA

olika paket 

xxx 1

matt 4:10 -11 

joh 17:3-5 

joh 1:1-18 

kolos 1:12-23 

mark 16:15-20 

xxxx 2...jag skriver eget inlägg tänka igenom skriv först a4  


matt 4:10-11

joh 17:3-5

joh 1 :1-18

sedan 

filip 4:19

filip 4 :4-8 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.